Skip to content
Menu
Polska-Dania Blog
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
Polska-Dania Blog

Technologia IT w duńskim parlamencie

Opublikowano 10 września 202011 listopada 2020

Od 1849 r. parlament jest funkcjonującym organem odpowiedzialnym za uchwalanie ustaw, kontrolowanie rządu, przyjmowanie budżetu państwa i uczestniczenie we współpracy międzynarodowej. Każdego roku odwiedza go 5,5 mln obywateli Danii, a ponad 80 tys. osób spotyka się z politykami i widzi demokrację w działaniu. W każdym z tych 100 dni sesyjnych duński parlament jest pracowitym miejscem pracy dla około 1200 pracowników, urzędników, dziennikarzy i innych osób zaangażowanych w proces polityczny.

W 2008 r. duński parlament podjął decyzję o aktualizacji swojej dziesięcioletniej strony internetowej. Parlament chciał również poprawić komunikację ze swoimi obywatelami, aby mogli oni stać się lepiej poinformowanymi, bardziej aktywnymi uczestnikami.

Ze względu na ogromną ilość dokumentów, które muszą być dostępne na tej nowej stronie, a także liczne wymogi dotyczące wyszukiwania treści, Parlament wiedział, że zarówno szybkość, jak i dokładność będą stanowić kluczowe wyzwanie.

Rozwiązanie

Jako jedna z najbardziej widocznych i ważnych instytucji publicznych w Danii, od 1996 roku Parlament ustanowił najwyższe standardy w zakresie komunikacji internetowej. Mając to na uwadze, wybrał Addition Consulting, partnera Sitecore, do zaprojektowania, opracowania i wdrożenia swojej strony internetowej nowej generacji.

Na początku projektu Addition dołączył do pracowników IT Parliament’s podczas serii warsztatów mających na celu określenie cech i funkcji, które miałyby być realizowane. Warsztaty te koncentrowały się na modułowości i ramach, na których można wdrażać moduły. Po dokładnej ocenie Addition Consulting opracowało i wdrożyło nową stronę internetową w systemie CMS Sitecore.

Sitecore CMS, w połączeniu z Addition’s Website Component Container Framework (WCCF), stanowi idealną, stale ulepszaną platformę internetową.

Nowa strona zawiera serię specjalnie zaprojektowanych modułów, które zoptymalizowały przepływ pracy Parlamentu. Należą do nich:

Dodano również blogi i quizy, FAQ i słownik pojęć, zaawansowany interfejs wyszukiwarki i usługę subskrypcji i wiele innych. Dodatek zintegrował te moduły, dzięki czemu mogą one być ponownie wykorzystane w dowolnej sekcji witryny, tak jak inne witryny są online.

Dzięki zastosowaniu Sitecore API i WCCF Addition, integracja z systemem back office przebiegała bezproblemowo.

Wynik

Dziś elektroniczne dokumenty duńskiego parlamentu są publikowane i aktualizowane szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Strona internetowa wspiera demokrację poprzez bezprecedensową otwartość parlamentarną osiągniętą poprzez publikację wszystkich dokumentów, np. trwających prac legislacyjnych, ostatecznych projektów ustaw itp.

Ogółem komunikacja uległa znacznej poprawie. Pracownicy i obywatele są teraz lepiej poinformowani, co poprawi ich poziom uczestnictwa w podejmowaniu decyzji. Na przykład, mogą oni teraz, poprzez koszyki dokumentów, strony internetowe „âshop”, tworzyć zbiory dokumentów, które można czytać, pobierać, drukować lub wysyłać pocztą elektroniczną. Dzięki temu obywatele mogą śledzić i monitorować wszystkich polityków i ich działania. Użytkownicy mogą również śledzić wskaźnik nieobecności polityków i zobaczyć, jak głosują.

Połączenie Sitecore i Addition pozwoliło Parlamentowi na usprawnienie komunikacji i rozpowszechnianie informacji, do których wcześniej dostęp był utrudniony lub niemożliwy.

Ostatnie wpisy

  • Jak zamieszkać w Danii: kroki, dokumenty i rzeczy do rozważenia
  • Granice Danii
  • Dania w pytaniach i odpowiedziach
  • Zakładanie firmy w Danii
  • Klasyczne skandynawskie zabawki

Kategorie

  • Architektura
  • Bez kategorii
  • Edukacja i szkolnictwo
  • FAQ
  • Natura
  • Społeczeństwo
  • Transport
  • Turystyka
  • Życie codzienne
©2023 Polska-Dania Blog
Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort użytkowania. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. Akceptuje Odrzuć
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT